HTML

spartanstyle

Edzéseim, kaják, egészséges életmód.

Friss topikok

Linkblog

Újra CrossFit! - I.rész

Hefty 2010.12.09. 12:01

Arra gondoltam, hogy kísérletet teszek a Hungarian Cross Challange elnevezésű versenyre való felkészülésem bemutatására, több poston keresztül, így ennek a sorozatnak olvashatjátok most az első részét.

Hungarian Cross Challange (http://www.facebook.com/pages/Hungarian-Cross-Challenge/153696168003200)

Egy csapatversenyről van szó, melyben nekem jutott a feladat,hogy a 90kg+ kategória indulója legyek. Ezzel csak annyi a bibi, hogy olyan 85kg körül mozgok, vagyis még alulról sem karcolom a határt. Ezt bele kell kalkulálni a felkészülésbe és meg kell próbálni előnyt kovácsolni belőle...Nem lesz könnyű:)

Ennek szellemében rá kell menjek az állóképességet és gyorsaságot igénylő feladatok gyakorlására, melyekben a kisebb tömeg előnyt is jelenthet. Törekednem kell arra, hogy a saját testsúlyomat vadállat mód tudjam kezelni, melyhez saját testúlyos gyakorlatokat választottam és plusz súlyokat aggattam magamra. Ehhez hozzá kell venni erőgyakorlatokat, melyekkel vissza kell hozni a "régi" erőmet, mert azzal úgy érzem nem kell majd a mezőnyben szégyenkeznem.

Tegnap tartottam egy kis kutató edzést, melyben próbáltam olyan gyakorlatokat összeszedni, melyekkel ezt a célt tudom közelíteni, íme:

- ugrókötelezés: 5 év box alatt ebben elég jó alapokra tettem szert, a dupla pörgetésre kell rámennem
- kötélmászás: Ehhez bizony kéne kötél és valami amire fellógathatom. Mivel ez nincs majd mászókázok helyette, a gyerekek télen úgyse használják:)
- tolóckodás plusz súllyal: A legtöbb eddig +60kg volt, amivel 3-6 ismétlést tudtam végrehajtani formától függően. most a cél az, hogy +25kilóval menjen legalább 20 ismétlés, de inkább 30
- taktikai húzódzkodás plusz súllyal: A nyári balaton parti convict conditioning szellemiségben végzett edzés után sikerült +48kilóval húzódzkodnom. Ez annak volt köszönhető, hogy napi szinten végeztem ezt a gyakorlatot úgy 200 ismétlésen keresztül(persze nem egyszerre). A cél itt is inkább az, hogy +20kilóval menjen 15-20 ismétlés. Jelen pillanatban 12-nél tartok.
- zsámolyra ugrás: Na itt az a helyzet, hogy utoljára az általános iskolában csináltam ilyesmit, úgyhogy itt lesz munka.
- 5km, 10km futás illetve 5km evezés időre: Sose mértem nem tudom mit tudok. Felvettem a TODO listára.
- olimpiai súlyemelés: Tegnap kicsit belekóstoltam ebbe is és azt kell mondjam, hogy élveztem:) Kicsit ugyan beleszart a kivitelezésbe, hogy a végén a súlyt nem lehetett csak úgy leejteni, mert a terem erre nincs felkészítve - Itt jegyezném meg, hogy ha valaki tud olyan helyről Budapesten, ahol ilyesmit tudnék gyakorolni kérem szóljon -. Szóval miután feltornásztam a súlyt le is kellett szép finoman engedni, plusz megspékeltem egy elöl és egy hátul guggolással, ami még tovább nehezítette a dolgot. Az eredmény az, hogy 60kilóval viszonylag könnyen megy, 70kilóval is gond nélkül megcsináltam, feljebb meg nem mertem menni, mert ha gáz van nem tudok kilépni a súly alól:( Illetve a technika hathatósabb ismerete nélkül nem állnék neki nagyobb súlyok mozgatásának.

Nagy vonalakban ezekkel a dolgokkal számoltam, persze ehhez automatikusan hozzá jön a kettlebell edzés, ahol a military press és a pistol van a fókuszban.  

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://spartanstyle.blog.hu/api/trackback/id/tr512504101

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása